فیبرین غنی از پلاکت اتولوگ: استفاده در پیشگیری و درمان dry socket

فیبرین غنی از پلاکت اتولوگ: استفاده در پیشگیری و درمان dry socket

استئیت آلوئولی موضعی (dry socket) یکی از آزاردهنده ترین مشکلات پس از کشیدن دندان برای بیمار و پزشک است. میزان بروز dry socket تا 20 درصد در جمعیت متوسط بیماران و حتی در گروه های پرخطر، از جمله بیمارانی که سابقه مصرف سیگار قابل توجه یا اختلالات بهبودی دارند، بیشتر است.

طیف وسیعی از گزینه های مدیریتی برای استئیت موضعی در طول سال ها آزمایش شده است. محبوب ترین آنها استفاده از پانسمان های دارویی با نوعی محصول اوژنول است. معضل همه انواع پانسمان های دارویی این است که ما در حال مدیریت مشکل بعد از واقعیت هستیم. آیا داشتن گزینه ای برای مداخله پیشگیرانه در این شرایط خوب نیست؟ پاسخ در استفاده از فیبرین غنی از پلاکت اتولوگ (PRF) نهفته است.

دنت منت - فروشگاه آنلاین کالای دندانپزشکی - joranal pic2

فواید فیبرین غنی از پلاکت

قدرت ترمیم زخم کنسانتره پلاکتی از سال 1971 با معرفی پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) در جراحی دهان مورد استفاده قرار گرفت. تجهیزات و لوازم لازم برای این تکنیک، عملی بودن آن را به موارد بزرگتر جراحی دهان محدود می کرد. اما با ظهور PRF و کاهش آن در آرمنتاریوم، این تکنیک به طور گسترده ای در دسترس و مفید شده است، حتی برای روش های جراحی جزئی دهان مانند کشیدن دندان.

روش PRF دارای فواید زیادی است که از استفاده از آن حمایت می کند و نشان داده شده است که درد و تورم بعد از عمل را کاهش می دهد، زمان بهبودی را کاهش می دهد و به طور قابل توجهی بروز و شدت حفره خشک را کاهش می دهد. PRF را می توان در زمان کشیدن دندان استفاده کرد. و به عنوان درمانی برای ساکت خشک ایجاد شده. به نظر می رسد بیشتر فواید آن در تقویت بافت نرم است.

تکنیک PRF

تکنیک PRF به راحتی قابل تسلط است و شامل رگ‌گیری و خون‌گیری با استفاده از تجهیزات و لوازم به راحتی در دسترس است. بیماران با این روش آشنا هستند زیرا دقیقاً همان چیزی است که برای آزمایش‌های معمول آزمایشگاهی پزشکی تجربه می‌کنند. سانتریفیوژی که قادر به جداسازی خون به اجزای آن باشد، با سانتریفیوژهای خاص تکنیکی که به صورت تجاری در دسترس هستند، جزء جدایی ناپذیر نتیجه است. در حالی که ویژگی های تکنیک فراتر از محدوده این مقاله است، آنها شامل مراحل نسبتاً سریع و ساده هستند.

Prf

هنگامی که خون سانتریفیوژ شد، پلاگ PRF با دقت برداشته شده و در محل جراحی قرار داده می شود. این تکنیک از فرآیندهای بیواکتیو بدن برای کمک به بهبود زخم استفاده می کند و به خوبی در محدوده تمرین عمومی قرار دارد. این تکنیک برای هر دو روش جراحی دهان و پریودنتال کاربرد دارد.

4.4/5 - (7 امتیاز)
مشاوره و کسب اطلاعات در خصوص خرید تجهیزات و مواد دندانپزشکی

بیشتر بخوانید

سبد استعلام

ورود

ورود | ثبت نام
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.

دسترسی سریع و آسان با اپ

نصب
×