کدام لیزر دندان را باید انتخاب کنید و برای چه کاری می توانید از آن استفاده کنید؟

کدام لیزر دندان را باید انتخاب کنید و برای چه کاری می توانید از آن استفاده کنید؟

کدام روش ها را می توان با لیزر دندان انجام داد؟
کدام لیزر دندان را باید انتخاب کنید و برای چه کاری می توانید از آن استفاده کنید؟ کدام روش ها را می توان با لیزر دندان انجام داد؟ این بستگی به لیزری دارد که از آن استفاده می کنید. لیزرهای مختلفی برای انتخاب وجود دارد. هنگامی که کاربرد آنها را مشخص کردید، می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای تمرین شما مناسب تر است. انواع لیزرها عبارتند از Er:YAG و Er:CrYSGG، دیودها، Nd:YAG و CO2. هر لیزر دارای ویژگی های منحصر به فردی است و تولید کنندگان متعددی در هر نوع تخصص دارند.

لیزر Er:YAG و Er:CrYSGG

این ها لیزرهای بافت سختی هستند که جذب آب و هیدروکسی آپاتیت می شوند. دندانپزشکان در درجه اول از این لیزرها به دلیل جذابیت آنها برای سطوح دندان و هزینه های بالاتر برای خرید و نگهداری استفاده می کنند. شما می توانید از این لیزرها برای انجام تقریباً هر روشی که می توان با ابزارهای سنتی انجام داد، مانند بازسازی استخوان، آماده سازی دندان ها برای پرکردن یا روکش، افزایش طول تاج بافت سخت و قرار گرفتن دندان ها در زیر استخوان استفاده کرد. یکی از نمونه های این نوع لیزر، لیزر بیولاز واترلس است.

 لیزرهای دایود

اقتصادی ترین لیزرهای دندانی، لیزرهای دایود هستند. اینها لیزرهای بافت نرمی هستند که پزشکان اغلب آنها را به عنوان اولین لیزر خود خریداری می کنند و گهگاه آنها را به تیم بهداشت خود منتقل می کنند. از آنجایی که لیزرهای دایود مقرون به صرفه هستند و استفاده از آنها آسان است، این لیزرها معمولاً توسط متخصصان بهداشت دندان برای انجام اقدامات ذکر شده در بالا استفاده می شوند. لیزرهای دایود قابل حمل هستند، به راحتی از اپراتور به اپراتور منتقل می شوند و نتایج بسیار شایسته ای ارائه می دهند. تعدادی از لیزرهای دایود که در روش‌های بهداشتی و دندان‌پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند، لیزرهای Ultradent Gemini و Evo، AMD/CAO، King Dental Beamer و لیزر Biolase Epic Hygiene هستند.

لیزر Nd:YAG

این لیزرها از اوایل دهه 1990 در مطب های دندانپزشکی مورد استفاده قرار گرفتند. آنها یکی از اولین پزشکان لیزر بودند تا زمانی که دیودها در دسترس قرار گرفتند. لیزرهای Nd:YAG عمدتاً لیزرهای بافت نرم هستند که می توانند برای بسیاری از روش های لیزر دایود استفاده شوند. آنها کمی گرانتر از دیودها هستند و اندازه آنها کمی بزرگتر است، اما متخصصان بهداشت و دندانپزشکی هنوز از این لیزرها استفاده می کنند.

لیزر CO2

به عنوان یک مربی لیزر، چندین متخصص بهداشت از من در مورد لیزر CO2 سوال کرده اند. من از طرفداران بزرگ آنها هستم. آنها به دلیل تعامل آب در بافت جذب می شوند و در برش بافت نرم بدون خونریزی برتری دارند. دو لیزر بسیار محبوب CO2 DEKA و DENTA RF (GPT Dental) هستند که همچنان بهداشتکاران و بیمارانشان را با نتایج بهینه تحت تاثیر قرار می دهند. لیزرهای جدیدتر گزینه های بیشتری را برای بهداشت دندانپزشکان فراهم می کنند و تجربه بیمار را تا حد زیادی بهبود می بخشند. یکی دیگر از لیزرهای CO2، لیزر Solea (Convergent Dental) است. اگرچه لیزرهای CO2 عمدتاً برای روش‌های بافت نرم استفاده می‌شوند، Solea از این نظر منحصر به فرد است که اولین سیستم لیزر CO2 است که توسط FDA برای هر دو روش بافت سخت و نرم در دندانپزشکی پاکسازی شده است. این لیزر همچنین مزایای متعددی را برای عمل دندانپزشکی ارائه می دهد.

چرا باید با قانون دندانپزشکی ایالتی خود مشورت کنید؟

از هر لیزری که استفاده می کنید، مطمئن شوید که دقیقاً می دانید که به عنوان یک متخصص بهداشت می توانید به طور قانونی با لیزر خود چه کاری انجام دهید. با آشنایی با قانون دندانپزشکی ایالتی خود شروع کنید. این مسئولیت شماست که قوانین را بخوانید تا مشخص کنید آیا می توانید از لیزر خود در ایالتی که در آن زندگی می کنید استفاده کنید یا خیر، و همچنین مطمئن شوید که روش هایی که قرار است انجام دهید می توانند به طور قانونی توسط یک متخصص بهداشت دندان تکمیل شوند. اگر این قوانین تغییر کنند – که هر از چند گاهی مشخص است – باید با تغییرات همراه باشید. به یاد داشته باشید، اگر قادر به انجام این روش ها بدون لیزر نباشید، حتی اگر لیزر داشته باشید، نمی توانید از نظر قانونی آنها را تکمیل کنید. به عنوان مثال، اگر متخصصان بهداشت در ایالت شما نمی توانند عمل جراحی لثه را انجام دهند، نمی توانند با لیزر نیز انجام دهند.

آموزش و صدور گواهینامه لیزر

هنگامی که فهمیدید از چه لیزری استفاده خواهید کرد و آن لیزر از نظر بالینی قادر به انجام چه کارهایی است، قانون دندانپزشکی ایالتی شما به شما می گوید که آیا به آموزش یا دوره گواهینامه نیاز دارید. این کلاس باید شامل حداقل هشت ساعت آموزش و چهار ساعت آموزش عملی برای ایجاد شایستگی و مهارت باشد. اکثر ایالت ها فقط به دانش اولیه نیاز دارند، اما با ادامه تکامل لیزرها، به شدت توصیه می شود و شامل آموزش و گواهینامه دقیق تر برای تکمیل تکنیک های شما و استفاده ایمن از لیزر شما در عمل می شود.

کدگذاری برای روش های لیزری

هنگامی که شروع به ادغام لیزر در آرمنتاریوم بالینی خود کردید، می توانید از کدهای دندانپزشکی که قبلاً ایجاد شده اند استفاده کنید. به عبارت دیگر، هیچ کد اضافی برای لیزر و اقدامات بهداشتی دندان وجود ندارد. هزینه ها به طور مناسب برای هر کد تنظیم می شود. مراقب باشید: بیمه نامه ها روشن می کنند که آیا می توانید هزینه های خود را از جیب خود از بیماران دریافت کنید یا اینکه باید آن ها را بنویسید. بسیاری از شرکت های بیمه شروع به بررسی دقیق تر این موضوع کرده اند، بنابراین مطمئن شوید که قوانین قرارداد خود را با شرکت دنبال می کنید.
امتیاز دهید
مشاوره و کسب اطلاعات در خصوص خرید تجهیزات و مواد دندانپزشکی

بیشتر بخوانید

سبد استعلام

ورود

ورود | ثبت نام
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.

دسترسی سریع و آسان با اپ

نصب
×